Παλιά μέγαρα, μουσεία, μνημεία: σχεδόν κάθε ταξίδι στην Ευρώπη είναι μια βουτιά στην Ιστορία. Ομως το μέλλον βρίσκεται σε απόσταση μόλις λίγων λεπτών. Μπορείς να το ανακαλύψεις παίρνοντας το τραμ, το Μετρό ή το λεωφορείο, που οδηγούν σε περιφερειακές συνοικίες των ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων, στις οποίες μπορεί κανείς να καταλάβει πώς θα είναι οι πόλεις μας αν κερδίσουμε το στοίχημα της αειφόρου ανάπτυξης. Περιοχές απαλλαγμένες από αυτοκίνητα, πλούσιες σε πράσινο και σε χώρους κοινωνικοποίησης, στις οποίες υψώνονται κτίρια που καταναλώνουν ελάχιστες ποσότητες ενέργειας και χρησιμοποιούν τον ήλιο, τον άνεμο και το νερό για να καλύπτουν τις ενεργειακές ανάγκες τους. Τέτοιες μικρές οάσεις έχουν εμφανιστεί σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Ο Βαλέριο Γκουαλέρτσι της ιταλικής «Λα Ρεπούμπλικα» έκανε μια περιοδεία σε μερικές.
VΑUΒΑΝ
Φράιμπουργκ, Γερμανία
Το Φραϊμπουργκ είναι μια γερμανική πόλη 200.000 κατοίκων ανάμεσα στη Γαλλία και την Ελβετία, στα όρια του Μέλανα Δρυμού. Από τη δεκαετία του 1990, έχει ακολουθήσει τον δρόμο της οικολογίας και σήμερα διαφημίζει με υπερηφάνεια τη συνοικία Φάουμπαν, η δημιουργία της οποίας ολοκληρώθηκε πριν από δύο χρόνια. Ολα τα σπίτια όπου κατοικούν οι 5.000 κάτοικοι της συνοικίας παράγουν περισσότερη ενέργεια απ΄ όση καταναλώνουν χάρη σε φωτοβολταϊκά συστήματα και ηλιακούς συλλέκτες. Ομως, για τον τουρίστα, το πιο εντυπωσιακό είναι η διαχείριση της κυκλοφορίας. Στη Φάουμπαν, η αναλογία των αυτοκινήτων προς τους κατοίκους είναι εβδομήντα προς χίλιους, από τις μικρότερες στην Ευρώπη.
Λιντς, Αυστρία
Πάντα στην καρδιά της Γηραιάς Ηπείρου, ένα άλλο «τρέιλερ από το μέλλον» βρίσκεται στο Λιντς, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Αυστρίας (200.000 κάτοικοι). Ονομάζεται Σόλαρ Σίτι (ηλιακή πόλη, στα αγγλικά) και είναι μια συνοικία περίπου 4.000 κατοίκων (γρήγορα θα γίνουν 25.000), η οποία σχεδιάζεται με τη συμβολή διαφόρων σταρ της αρχιτεκτονικής όπως ο Νόρμαν Φόστερ. Και εδώ τα φωτοβολταϊκά συστήματα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του πανοράματος, όμως η προσπάθεια των πολεοδόμων επικεντρώθηκε κυρίως σε λύσεις για να παραμείνουν τα αυτοκίνητα έξω από τη συνοικία, χάρη σ΄ έναν προσεκτικό σχεδιασμό του οδικού δικτύου ώστε να υπάρξουν περισσότεροι πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι.
ΒΕDΖΕD
Λονδίνο, Βρετανία
ΗΑΜΜΑRΒΥ SJΟSΤΑD
Στοκχόλμη, Σουηδία
www.tanea.gr
No comments:
Post a Comment