Monday, February 8, 2010

Μια νύφη για τον Τέως μου..

by Nikos Zachariadis

Oι λόγοι που ένας γαλαζοαίματος παρουσιάζει την νέα του αρραβωνιαστικιά σε συνέντευξη τύπου, δεν είναι απολύτως ξεκάθαροι. Συναισθάνεται την αγωνία των υπηκόων του και να θέλει να τους καθησυχάσει ότι δεν θα «κακοπέσει» σε καμμιά στρίγγλα; Περιμένει να την εγκρίνουμε; Λανσάρει ένα νέο είδος δημόσιου mediaκού αρραβώνα; Ή θέλει να το κάνει πιο δύσκολο γι’ αυτή να το μετανιώσει; Πάντως, γενικά, είμαστε λαός που μασάει με τη βασιλεία – αρκεί να μην ανακατεύεται με την πολιτική. Έχουμε «Βασίλισσες Πρωϊνής Ζώνης», «Βασιλικές Σουίτες», «Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας», υποσχέσεις του τύπου «θα σε κάνω βασίλισσα». Καπνίζουμε τσιγάρα «King Size». Μέχρι και ιδιαίτερη προτίμηση στη μακαρονάδα «pesto» με φρέσκο βασιλικό, δείχνουμε.
Συνεπώς, η σκέψη της βασιλικής οικογένειας έχει μια λογική: Σου λέει, αφού οι υπήκοοι είναι ακόμα κολλημένοι με τη Δημοκρατία και τα θεσμικά, θα τους τραβήξουμε το ενδιαφέρον με τα κοσμικά, γιατί εκεί έχουν επιδείξει ιδιαίτερη ανοχή στο trash. Εξάλλου, με ένα λαό που έβγαζε επι 5 χρόνια καταλληλότερο τον Καραμανλή και φώναζε «φύτρωσε» μπροστά στην τηλεόραση, όλοι έχουν δικαίωμα να ελπίζουν.
Εννοείται λοιπόν ότι κάμερες από όλα τα μεσημεριανάδικα είναι εκεί. Άλλωστε, γι’ αυτούς ακριβώς υπάρχουν οι βασιλείς. Ο νέος τους ρόλος είναι να μας διασκεδάζουν. Τι θα ήταν οι βασιλιάδες χωρίς το κουτσομπολιό και τα σκάνδαλα; Και μάλιστα δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς. Διότι οι βασιλιάδες έχουν ανάγκη τις κατίνες, αφού οι κατίνες μπορούν να ζήσουν χωρίς Βασιλιάδες. Ενώ οι Βασιλιάδες δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς κατίνες.
Για προφανείς συμβολικούς λόγους, η συνέντευξη δίνεται στο Ναυτικό όμιλο. Που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει: «Σας υπενθυμίζω ότι εκτός από Τέως, είμαι και ολυμπιονίκης και σας έκανα περήφανους πριν την Παπαρίζου και το Euro2004. Οπότε μην αρχίσετε το δούλεμα, εντάξει;». Επίσης, η βεράντα είναι το ιδανικό μέρος για να φωτογραφηθείς με φόντο τη θάλασσα και το ναυτικό τιμόνι, κοιτάζοντας έξω από το πλάνο (πόζα «οραματίζομαι»), ενώ ο αέρας σου φυσάει δυναμικά τα μαλλιά προς τα πίσω σαν πιστολάκι.
Αλλά φευ! Τη μέρα που έχει προγραμματιστεί το λανσάρισμα της νέας Πριγκίπισσας, εξαιτίας ενός σατανικού παιχνιδιού του πεπρωμένου όλα έχουν αλλάξει. Ο κόσμος μας δεν είναι πλέον ίδιος. Η ανακοίνωση του χωρισμού της Ελένης Μενεγάκη, κάτι σαν εγχώρια 11η Σεπτεμβρίου, έχει φέρει τα πάντα άνω-κάτω. Ετσι, η αραβωνιαστικιά του Νικόλαου, έχει χάσει τον θρόνο της ως «θέμα της ημέρας». Το μόνο παρήγορο είναι ότι στις 12, προηγείται η συνάντηση με τους ξένους δημοσιογράφους. Ενώ η συνάντηση με τους έλληνες, θα ακολουθήσει ευθυχώς στη 1.00, δηλαδή την ώρα που η ανταγωνίστρια «βασίλισσα» θα έχει ολοκληρώσει τα υπονοούμενα στην πρώτη της εκπομπή ως ζωντοχήρα. Τυχερό το νέο ζευγάρι μέσα στην ατυχία του.
Βέβαια, όταν λέμε «ξένους δημοσιογράφους» δεν εννοούμε κάποιο ασυγκράτητο πλήθος. Εννοούμε μια δανέζα σωσία της Κάρλα Μπρούνι (στο πολύ, μα πολύ πιο κοντό), με τον φωτογράφο της που εκπροσωπούν ένα περιοδικό για τους βασιλιάδες, το όνομα του οποίου είναι αδύνατον απομνημονεύσεις για πάνω από 3 δευτερόλεπτα (εκτός αν λέγεται Lurpak).
Ανάμεσα στις δύο συνεντεύξεις, η βασιλική οικογένεια παραμένει κλεισμένη στην πίσω αίθουσσα για ένα διάλειμμα ανάπαυσης. Από την ανοιχτή πόρτα διακρίνεται ο Νικόλαος να συζητάει όρθιος με τους γονείς του κρατώντας πολιτισμένα ένα ποτήρι λευκό κρασί, η Τατιάννα να κάνει κάποιες τελευταίες πόζες για τους φωτογράφους ενώ γύρω-γύρω, οι bodyguards που φροντίζουν να παραμείνει ο χώρος πολιτισμένος και καθαρός από δημοσιογράφους, δίνουν ένα άρωμα Μπουρναζίου στην ατμόσφαιρα.
Βέβαια αυτές οι λεπτομέρειες αφήνουν ανεπηρέαστη την νεοφερμένη Τατιάννα, που σύμφωνα με τους φωτογράφους είναι πάρα πάρα πάρα πολύ καλή. Πολύ απλή, γέλαγε συνέχεια και έκανε ό,τι ακριβώς της έλεγαν». Δηλαδή η χαρά του επαγγελματία.
Προφανώς διότι ανήκει σε αυτή την ειδική συνωμοταξία γυναικών, που έχει ανατραφεί με τις προδιαγραφές ενός γάμου που θα καλυφθεί από τα media. Μιά ανατροφή που συνοψίζεται σε τρείς λέξεις: «Παγωμένο χαμόγελο» και «Πρωτόκολο».
Οπότε, αφού μια πριγκίπισσα του πέφτει του καθένα, χαλάλι. Έστω κι αν είναι τόσο κρύα που το καλοκαίρι μπορείς να αφήνεις επάνω της την μπύρα σου για να διατηρηθεί κρύα.

«AGAPO TIN ELLADA, AGAPO ΤΟ AVGOLEMONO»

Η συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση μιας μέλλουσας πριγκίπισσας, έχει πολλά στοιχεία με την συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση μιας νέας ποδοσφαιρικής μεταγραφής. Και στις δύο περιπτώσεις, οι «νεοφερμένοι» πρέπει να κερδίσουν το κοινό, λέγοντας πόσο «agapo ellada». Nα δώσουν την σωστή απάντηση στην sos ερώτηση «ποιό μέρος έχεις επισκεφθεί» (λυσάρι: Το μουσείο της Ακρόπολης). Kαι οπωσδήποτε να υμνήσουν την ελληνική κουζίνα. Η μόνη βασική διαφορά, είναι πως όταν τους ρωτήσουν «ποιά είναι η πρώτη ελληνική λέξη που έμαθες», ο ποδοσφαιριστής επιτρέπεται να απανήσει «to malakas». Ενώ μια μέλουσσα πριγκίπισσα δεν έχει αυτή την επιλογή. Καλύτερα να κάνει την καρδιά της πέτρα από την επικείμενη σάχλα και να επιλέξει μια απάντηση τύπου «To Agapi mou». Επίσης, όταν ο πρόεδρος της ομάδας ερωτηθεί «πώς έκλεισε η δουλειά», θα είναι κάπως παράξενο να απαντήσει «γονάτισα μπροστά του στην πλώρη ενός καϊκιού και έκανα πρόταση», όπως ο Νικόλαος. Τι να πει κανείς; Διαφορετικά target group.
Εξαιτίας λοιπόν του συγκεριμένου target group των υπερήλικων βασιλόφρονων το δημόσιο λογοδόσιμο-συνέντευξη του Νικόλαου και της Τατιάνας, θα μπορούσε να έχει τον τουριστικό τίτλο «Ζήσε τον Μύθο σου στην Ελλάδα». Αλλά στην Ελλάδα της δεκαετίας του ’60. Γι’ αυτό και η πλειοψηφία των ερωτήσεων, μοιάζει σαν επαγγελματικό interview για μια θέση στον EOT.

Η συνέχεια εδώ:
http://www.nikos-zachariadis.org/?p=1004

No comments: