Tuesday, March 30, 2010

Ποιά τρομοκρατία; Ας θυμηθούμε... το μυθιστόρημα των σφαγών


Το μυθιστόρημα των σφαγών

Εγώ γνωρίζω
τα ονόματα των υπευθύνων για εκείνο που ονομάζεται πραξικόπημα (και στην ουσία είναι μία σειρά από πραξικοπήματαπου οικοδομούνται ως σύστημα για την προστασία της εξουσίας).

Εγώ γνωρίζω
τα ονόματα των υπευθύνων για τη σφαγή στο Μιλάνο, στις 12 Δεκέμβρη 1969.

Εγώ γνωρίζω
τα ονόματα των υπευθύνων για τις σφαγές στη Μπρέσια και τη Μπολόνια, τους πρώτους μήνες του 1974.

Εγώ γνωρίζω
τα ονόματα της «ηγεσίας» που διεύθυνε τόσο τους παλαιούς φασίστες εμπνευστές των πραξικοπημάτων, όσο και τους νεοφασίστεςεκτελεστές των πρώτων σφαγών, αλλά και τους «άγνωστους» εκτελεστές των πρόσφατων σφαγών.

Εγώ γνωρίζω…
τα ονόματα αυτών που καθοδήγησαν τις δύο διαφορετικές, ή μάλλον αντίθετες, φάσεις της έντασης: την πρώτη αντικομμουνιστικήφάση (Μιλάνο 1969) και τη δεύτερη αντιφασιστική φάση (Μπρέσια και Μπολόνια 1974). 
Εγώ γνωρίζω
τα ονόματα της ομάδας των ισχυρών οι οποίοι, με τη βοήθεια της CIA (και σε δεύτερο βαθμό με τηβοήθεια των ελλήνων συνταγματαρχών και της μαφίας),
πρώτα δημιούργησαν (εξάλλου απέτυχαν ελεεινά) μία αντικομμουνιστική σταυροφορία για να καταστείλουν την εξέγερσητου 1968 και ακολούθως, πάντα με την καθοδήγηση και τη βοήθεια της CIA, ανασυγκρότησαν μία αντιφασιστική παρθενία για να περιορίσουν το μέγεθος της συντριβής τους από τα αποτελέσματα των δημοψηφισμάτων.

Εγώ γνωρίζω
τα ονόματα εκείνων που, μεταξύ μιας Θείας Λειτουργίας και μιας άλλης, έδωσαν εντολές και εγγυήθηκαν την πολιτικήπροστασία γηραιών στρατηγών (για να έχουν εναλλακτικό σχέδιο στην εφεδρεία, για την οργάνωση ενός στρατιωτικούπραξικοπήματος), νεαρών νεοφασιστών, ή μάλλον νεοναζιστών (για να συγκεκριμενοποιήσουν την αντικομμουνιστική ένταση),τέλος κοινών εγκληματιών μέχρι τώρα, και ίσως για πάντα, χωρίς όνομα(για να δημιουργήσουν την επόμενη αντιφασιστική ένταση).

Εγώ γνωρίζω
τα ονόματα των σοβαρών και σημαντικών ανθρώπων που βρίσκονται πίσω από τα κωμικά πρόσωπα, όπως εκείνος ο στρατηγός της δασικής υπηρεσίας που δραστηριοποιούταν στην Citta Ducale (ενώ τα δάση καίγονταν), ή πίσω από τα σκοτεινά πρόσωπακαι ξεκάθαρα με οργανωτικά καθήκοντα, όπως ο στρατηγός Miceli.

Εγώ γνωρίζω
τα ονόματα των σοβαρών και σημαντικών ανθρώπων που βρίσκονται πίσω από τα δυστυχισμένα παιδιά που έχουν επιλέξειτη φασιστική θηριωδία και πίσω από τους κοινούς κακοποιούς, σικελούς και μη σικελούς, που διατέθηκαν ως πληρωμένοι φονιάδες (killers).

Εγώ γνωρίζω
όλα αυτά τα ονόματα και όλα αυτά τα γεγονότα (επιθέσεις εναντίον των θεσμών και βομβιστικές σφαγές), για τα οποίαείναι ένοχοι.

Εγώ γνωρίζω.  Αλλά δεν έχω αποδείξεις. Δεν έχω ούτε ενδεχόμενα στοιχεία.

Εγώ γνωρίζω
ως διανοούμενος, ως συγγραφέας που προσπαθεί να παρακολουθήσει αυτό που συμβαίνει, να γνωρίζει αυτά που γράφονται, να φαντάζεται αυτό που δεν είναι γνωστό ή αυτό που συγκαλύπτεται. Γιατί ένας διανοούμενος συνδέει γεγονότα, ακόμηκαι ξεχασμένα, θέτει μαζί τα κομμάτια και τα θραύσματα ενός λογικού συνόλου του πολιτικού συστήματος, ανασυνθέτειτη λογική εκεί όπου φαίνεται πως βασιλεύει η αυθαιρεσία, ο παραλογισμός και το μυστήριο. Όλα αυτά αποτελούν μέρος του επαγγέλματός μου και του ενστίκτου του επαγγέλματός μου. Πιστεύω πως είναι πολύ δύσκολο να λαθέψει το»μυθιστορηματικό ερευνητικό έργο», πως δηλαδή δεν έχει σύνδεση με την πραγματικότητα, και πως οι αναφορές του σεγεγονότα και πραγματικά πρόσωπα μπορεί να είναι ανακριβείς. Τέλος, πιστεύω πως πολλοί άλλοι διανοούμενοι καιμυθιστοριογράφοι γνωρίζουν αυτό που γνωρίζω και εγώ ως διανοούμενος και μυθιστοριογράφος. Γιατί η ανασύνθεσητης αλήθειας αναφορικά με ό,τι συνέβη στην Ιταλία μετά το 1968 δεν είναι και τόσο δύσκολη…

Pier Paolo Pasolini 
Corriere della Sera, 14 Νοέμβρη 1974

http://www.politicsonline.gr



No comments: